Kilpailukykysopimus pidentää työaikaa 24 h – Tampereen Puhelin käyttää pidennyksen senioreiden hyväksi

Kilpailukykysopimus pidentää työaikaa 24 h – Tampereen Puhelin käyttää pidennyksen senioreiden hyväksi

Idea lähti Tampereen Puhelimen asiakaspalvelusta: nyt kun työmarkkinoiden keskusjärjestöjen päättämä kilpailukykysopimus astuu voimaan vuoden 2017 alussa ja pidentää kaikkien kokoaikatyössä käyvien vuosittaista työaikaa 24 tunnilla, mitä jos käyttäisimme sen johonkin yleishyödylliseen, esimerkiksi senioreiden auttamiseen ICT-asioissa?  Työajan pidentämisen toteutustapa kun on sovittavissa ala- ja työpaikkakohtaisesti.

Tampereen Puhelimen johto päätti tarttua asiakaspalvelun ideaan.

–          Mielestäni idea oli loistava. Seniorit ovat meille kasvava asiakasryhmä, mutta ICT-palveluiden hyödyntämisessä arjessa on varmasti monella opittavaa. On ilo olla siinä apuna, toimitusjohtaja Janne Aaltonen kommentoi.

Koko organisaatio on jo nyt innolla mukana talkoissa.

–          Pohjalla oli hyvä kokemuksemme syksyltä, kun kaapeli-tv:n signaalimuutoksen vaatimiin asennus- ja viritystöihin lähdettiin koko henkilöstön voimin. Siellä oli toimitusjohtajakin tekemässä asiakkaidemme kodeissa tv-vastaanottimien virityksiä. On mielettömän hienoa päästä tekemään tätäkin juttua koko henkilökunnan voimin ja nimenomaan senioreiden hyväksi, markkinointipäällikkö Jenni Hyry iloitsee.

ICT-oppitunti vaikka palvelutalon tiloissa

Tampereen Puhelimella kilpailukykysopimuksen työajanpidennys koskee kaikkia. Osa lisätyötunneista tullaan käyttämään henkilökunnan koulutuksiin, mutta pääpaino on alueen senioreiden parissa tehtävässä työssä.

–          Tulemme järjestämään senioreille erilaisia maksuttomia tilaisuuksia ja tempauksia, joissa opastetaan monipuolisesti ICT-palveluiden käytössä. Kuinka sen Skype-yhteyden lapsenlapseen saakaan ja miten nettiselaimeen saa tallennettua itselle tärkeimmät sivut, kuten nettipankin, Aaltonen antaa esimerkeiksi.

Tilaisuuksia tullaan järjestämään niin Tampereen Puhelimen tiloissa kuin muuallakin: tarvittavia asennuskäyntejä voidaan tehdä kodeissa ja koulutustilaisuuksia palvelutaloissa. Toiminta tulee muotoutumaan kysynnän mukaan ja esimerkiksi palvelutalot voivat olla Tampereen Puhelimeen yhteydessä, mikäli ne haluavat tilata maksuttoman ICT-oppitunnin asukkailleen.

Lisätiedot:

Janne Aaltonen, toimitusjohtaja

janne.aaltonen@tampereenpuhelin.fi

GSM: 050 359 828

 

Tampereen Puhelin Oy on paikallinen tietoliikenne- ja ratkaisutalo. Päätoimialueenamme on Pirkanmaa, mutta joustavaan palveluumme kuuluu, ettei maakuntiin piirretä rajoja: ratkaisut tuodaan sinne, missä niitä tarvitaan.

Tarjoamme kattavat tietoliikenne-, viestintä- ja ICT-ratkaisut niin kuluttajien, taloyhtiöiden kuin yritysten tarpeisiin. Saat meiltä laitteet ja järjestelmät, asennuksen, huollon ja koulutuksen. Paikallisena palveluntarjoajana tarjoamme nopeaa, kasvollista ja ketterää palvelua.